UAB Dental House vidaus tvarkos taisyklės
BENDROSIOS NUOSTATOS
Vidaus tvarkos taisyklės reglamentuoja odontologinės pagalbos teikimo tvarką, pacientų aptarnavimo taisykles.
Taisyklės yra privalomos Klinikos darbuotojams ir besilankantiems pacientams.
ODONTOLOGIJOS KLINIKOS DARBO LAIKAS
Klinika dirba darbo dienomis nuo 09:00 val. iki 17:00 val.
PACIENTŲ KREIPIMOSI Į KLINIKĄ TVARKA
Pacientai registruojami:
-atvykę į Kliniką adresu Naikupės g. 9 Klaipėda;
-paskambinus į registratūrą telefono numeriu +370 687 70885
Registruodamiesi priėmimui, pacientai nurodo vardą, pavardę, bei kontaktinį telefono numerį;
Pacientai privalo įsiminti ar užsirašyti Klinikos darbuotojo nurodytą priėmimo datą ir laiką;
Pacientai pas gydytoją priimami tik šiam priėmimui užregistruotu laiku. Jei pacientas pavėluoja į priėmimą pas gydytoją, jo priėmimas nėra užtikrinamas;
Jei pacientas negali atvykti į priėmimą nustatytu laiku, jis turi pranešti apie tai telefonu ar kitomis ryšio priemonėmis – ne vėliau kaip prieš 24 val. iki vizito;
Gydytojui odontologui susirgus, ar nesant galimybei aptarnauti iš anksto užregistravusius pacientus, Klinika apie tai informuoja skambučiu;
Būtinoji pagalba teikiama skubos tvarka;
BŪTINOSIOS MEDICINOS PAGALBOS TEIKIMO TVARKA
Būtinoji medicinos pagalba klinikos medicinos specialistų kompetencijos ribose teikiama visiems asmenims, neatsižvelgiant į tai, ar jie apdrausti privalomuoju sveikatos draudimu;
Būtinajai medicinos pagalbai priskiriama pirmoji medicinos pagalba ir skubi medicinos pagalba;
Būtinoji medicinos pagalba atliekama neatidėliotinai, darbuotojų kompetencijos ribose.
NEMOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA IR ASORTIMENTAS, JŲ TEIKIMO TVARKA
Nemokamai Klinikoje teikiama būtinoji medicinos pagalba esant pavojui paciento gyvybei.
MOKAMŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA
Klinikoje teikiamų paslaugų kaina yra nurodyta odontologijos ir burnos priežiūros paslaugų kainoraštyje;
Pacientas už suteiktas paslaugas moka pagal paslaugų Klinikos kainyną, išskyrus atvejus, kai paslaugų kaina yra nurodoma gydymo plane. Klinikos kainynas skelbiamas viešai registratūroje ir Klinikos internetinėje svetainėje adresu: http://www.dentalhouse.lt;
Apmokėjimas už suteiktas paslaugas vykdomas įmokant grynuosius į kasą arba atsiskaitant banko kortele;
Prieš teikiant dantų protezavimo ar dantų implantavimo paslaugas Klinika turi teisę prašyti paciento apmokėti dalį paslaugų kainos avansu.
PACIENTŲ TEISĖS
Teisė į sveikatos priežiūrą
Kiekvienam pacientui turi būti suteikta kokybiška sveikatos priežiūra. Pacientų teisių negalima varžyti dėl jų lyties, amžiaus, rasės, pilietybės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų, seksualinės orientacijos, genetinių savybių, neįgalumo ar dėl kokių nors kitų įstatymais nepagrįstų aplinkybių;
Pacientams teikiama kvalifikuota sveikatos priežiūra. Medicinos darbuotojai gerbia pacientų asmens privatumą. Kiekvienas pacientas turi teisę į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir sveikatos priežiūros klinikos personalo pagarbų elgesį teikiant paslaugas pacientui. Kiekviena intervencija į paciento sveikatą, įskaitant tyrimus, turi būti atliekama laikantis atitinkamų profesinių pareigų ir standartų;
Kiekviena procedūra, įskaitant tyrimus, turi būti atliekama laikantis atitinkamų profesinių pareigų ir standartų;
Teisė pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą ir sveikatos priežiūros specialistą.
Laikoma, kad savanoriškai į Kliniką dėl sveikatos priežiūros paslaugų atvykęs pacientas yra informuotas ir sutinka, kad tos įstaigos sveikatos priežiūros specialistas jį apžiūrėtų, įvertintų jo sveikatos būklę, paskirtų ir atliktų būtinas procedūras. Pacientai gali susipažinti su informacija apie teikiamas Klinikoje paslaugas, gydytojų kvalifikaciją, internetinėje svetainėje adresu: http://www.dentalhouse.lt
Teisė į informaciją.
Pacientas turi teisę gauti informaciją apie Klinikoje teikiamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti.
Pacientas informuojamas apie jį gydančio odontologo vardą, pavardę, pareigas ir kvalifikaciją.
Pacientas informuojamas apie Klinikos vidaus tvarkos taisykles ir tvarką, kiek tai susiję su jo buvimu toje Klinikoje.
Pacientas, pateikęs asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, turi teisę gauti informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, sveikatos priežiūros įstaigoje taikomus ar gydytojui odontologui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius atsisakius siūlomo gydymo. Šią informacija pacientui gydytojas turi pateikti atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama formą, paaiškindamas specialius medicinos terminus;
Informacija pacientui gali būti nesuteikta tik tais atvejais, jeigu tai pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neteikti pacientui informacijos, priima gydantis gydytojas. Tais atvejais, kai pranešimas būtų prielaida žalai pacientui atsirasti, numatyta informacija pateikiama paciento atstovui;
Pacientas turi teisę sužinoti kito specialisto nuomonę apie savo sveikatos būklę ir siūlomą gydymą.
Informacija apie paciento, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, sveikatos būklę suteikiama paciento sutuoktiniui (sugyventiniui), paciento tėvams (įtėviams) ir paciento pilnamečiams vaikams jų prašymu.
Teisė nežinoti
Informacija apie paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, sveikatos priežiūros įstaigoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę negali būti pacientui pateikiama prieš jo valią. Atsisakymą informacijos pacientas aiškiai išreiškia ir patvirtina parašu.
Teisė rinktis diagnostikos bei gydymo metodikas ir atsisakyti gydymo
Kai yra galimybė rinktis diagnostikos ir gydymo metodikas, pacientas turi būti susipažindinamas su šių metodikų ypatybėmis ir jam turi būti suteikta pasirinkimo teisė;
Už nepilnamečius pacientus, taip pat už kitus pacientus, kurie dėl savo būklės negali objektyviai vertinti diagnostikos ir gydymo metodikų, pasirenka jų atstovai;
Sveikatos priežiūros specialistai visais atvejais turi parinkti tokius diagnostikos ir gydymo metodus, kurie labiausiai atitiktų nepilnamečio interesus;
Teisė susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose
Paciento pageidavimu, jam turi būti pateikti jo medicinos dokumentai. Šių taisyklių nurodytų medicinos dokumentų pateikimas pacientui gali būti ribojamas, jeigu juose esanti informacija pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei.
Teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą
Paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie paciento gyvenimo faktus gali būti renkama tik su paciento sutikimu ir tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar pacientui slaugyti.
Visa informacija apie paciento buvimą Klinikoje, gydymą, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą yra laikoma konfidencialia.
Teisė skųstis
Manydamas, kad yra pažeistos jo, kaip paciento, teisės, pacientas (jo atstovas) turi teisę pateikti skundą UAB „Dental House” direktoriui.
Teisė į žalos atlyginimą
Pacientas turi teisę į žalos, padarytos pažeidus jo teises teikiant sveikatos priežiūros paslaugas, atlyginimą.
PACIENTŲ PAREIGOS
Pacientas privalo laikytis Klinikos taisyklių;
Laiku susimokėti už suteiktas konsultacijas ir gydymą.
Pacientas privalo rūpintis savo sveikata, vykdyti gydytojo nurodymus dėl ligos gydymo bei profilaktikos.
Pacientas turi suteikti Klinikos specialistams informaciją apie savo sveikatą, persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitus pacientui žinomus duomenis, reikalingus tinkamai suteikti sveikatos priežiūros paslaugas.
Pacientas privalo atvykti į Kliniką registracijoje nurodytu laiku.
Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, sveikatos priežiūros paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei grėstų pavojus paciento gyvybei.
Pacientui draudžiama:
Gydytojų apžiūros (konsultacijų) bei kitų diagnostinių ar gydymo procedūrų metu naudotis mobiliuoju telefonu;
išnešti iš Klinikos savo asmens sveikatos istoriją;
savavališkai lankytis Klinikos tarnybinėse patalpose;
gadinti Klinikos inventorių, šiukšlinti, triukšmauti;
į Kliniką atsivesti (atsinešti) gyvūnus;
į Kliniką atsinešti šaltąjį ir/ar šaunamąjį ginklą;
rūkyti, vartoti alkoholinius gėrimus, narkotines ir/ar psichotropines medžiagas Klinikoje;
GINČIŲ IR KONFLIKTŲ TARP KLINIKOS IR PACIENTŲ SPRENDIMO TVARKA
Skundų priėmimas
Pacientas turi teisę pareikšti skundą ne vėliau kaip per vienus metus nuo dienos, kai sužinojo, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per 3 metus nuo teisių pažeidimo dienos.
Priimamas bet koks paciento skundas, pateiktas žodžiu, raštu ar elektroninių paštu.
Paciento skundus žodžiu ir raštu prima ir registruoja skundų registravimo žurnale Klinikos direktorius.
Skundas pateiktas raštu turi būti parašytas įskaitomai, valstybine kalba arba pateikiamas įstatymu nustatyta tvarka patvirtintas vertimas į valstybinę kalbą. Rašytine forma pateiktas skundas turi būti paciento pasirašytas, nurodytas jo vardas, pavardė, faktinė gyvenamoji vieta ir duomenys ryšiui palaikyti, išdėstyta skundo esmė. Jei skundą pateikia paciento atstovas, nurodomas atstovo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pacientas kurio vardu jis kreipiasi. Skunde turi būti nurodytos paciento teisės, kurias, jo manymu, Klinika pažeidė, tai pagrindžiančios aplinkybės ir paciento reikalavimai pašalinti jo teisių pažeidimą. Prie skundo turi būti pridedami dokumentai (jeigu pacientas juos turi), patvirtinantys skunde nurodytas aplinkybes ir pagrindžiantys skunde nurodytus reikalavimus.
Skundai gali būti pateikiami tiesiogiai (atvykus į Kliniką), per atstumą (registruotu paštu, per kurjerį, siunčiami elektroniniu paštu, kitomis elektroninio ryšio priemonėmis, užtikrinančiomis galimybę nustatyti skundą teikiančio asmens tapatybę).
Pateikdamas skundą, pacientas privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai skundas siunčiamas paštu, prie jo turi būti pridėta notaro ar pacientui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.
Skundai, gauti elektroninių paštu, turi būti pasirašyti saugiu paciento elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepaliečiamumą.
Jei paciento kreipimasis neatitinka 6,7 ir 8 punktuose nustatytų reikalavimų, Klinika per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos, raštu informuoja pacientą, kad jo kreipimasis nebus nagrinėjamas kaip skundas, nurodo trūkumus ir jų pašalinimo terminą. Tokių atvejų pacientas turi teisę skundą Klinikai pateikti iš naujo, per 30 dienų nuo informavimo apie trūkumus dienos.
Raštiškus skundus ir atspausdintus, elektroninių paštu gautus skundus, Klinikos direktorius registruoja skundų registre.
Žodinius pacientų skundus Klinikos direktorius iš karto registruoja, o skundą pateikęs asmuo – pasirašo.
Skundų nagrinėjimas
Žodinius skundus Klinikos direktorius nagrinėja iš karto. Aptaria su pacientu galimus problemos sprendimo būdus ir sutaria dėl jų, bei dėl priimtų sprendimų įgyvendinimo terminų. Priimti sprendimai įforminami raštu ir patvirtinami Klinikos direktoriaus ir skundą pateikusio paciento ar jo atstovo parašais.
Rašytiniai skundai nagrinėjami atliekant Klinikoje vidinį tyrimą.
Klinika paciento skundą turi išnagrinėti ir raštu pranešti pacientui arba, jei skundą pateikė paciento atstovas, – paciento atstovui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos. Trūkumų šalinimo laikas į šį terminą neįskaičiuojamas.
Klinikos atsakymo apskundimo tvarka
Jeigu pacientas (ar jo atstovas) nesutinka su Klinikos, kurioje jo manymu, sprendimu, priimtu išnagrinėjus jo skundą, arba jeigu jo skundas nepriimamas nagrinėti, arba jeigu jo skundas neišnagrinėjamas per nustatyta terminą, jis gali kreiptis į kitas institucijas.
Dėl savo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumu ir kokybe gynimo, pacientas (ar jo atstovas ) gali kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
Dėl pažeistų teisių, susijusių su privalomojo sveikatos draudimo klausimais, gynimo – į Valstybinę ligonių kasą prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO TVARKA
Informacija gali būti teikiama žodžiu arba raštu (išrašai iš medicinos dokumentų, asmens sveikatos istorijos kopijos). Telefonu informacija apie pacientą neteikiama;
Visa informacija apie paciento sveikatos būklę, diagnozę, gydymą ir prognozes, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą yra laikoma konfidencialia ir teikiama tik pačiam pacientui;
Konfidenciali informacija gali būti suteikta kitiems asmenims, tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame yra nurodytos tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai, išskyrus atvejus, kai pacientas medicinos dokumentuose yra pasirašytinai nurodęs, koks konkretus asmuo turi teisę gauti tokią informaciją taip pat tokios informacijos teikimo mastą ir terminus;
Pacientas turi teisę gauti informaciją žodžiu apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo. Šią informaciją gydytojas suprantama forma paaiškina pacientui .
Informacija apie pacientą iki 16 metų teikiama jo atstovams (tėvai arba atstovai pagal pavedimą);
Pacientas ar jo atstovas, norintis gauti rašytinę informaciją, turi pateikti raštišką nustatytos formos prašymą suteikti rašytinę informaciją (toliau – prašymas);
Prašyme turi būti nurodytas paciento vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefono Nr. ir elektroninio pašto adresas, jeigu prašymą teikią atstovas, – ir atstovo duomenys;
Teikiant prašymą tiesiogiai, pacientas pateikia asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, o paciento atstovas – atstovavimą patvirtinantį dokumentą (įgaliojimą ir įgalioto asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją, sutarties su advokatu dėl teisinių paslaugų kopiją ar šios sutarties išrašą,). Jei prašymą teikia vaiko tėvai, – vaiko gimimo liudijimo kopiją, jei globėjas ar rūpintojas, – jo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją ir teismo sprendimo dėl globos rūpybos nustatymo kopiją;
Kai prašymas siunčiamas paštu, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento ir kitų 7 punkte nurodytų dokumentų kopijos ir išrašai turi būti patvirtinti notaro, arba, jei prašymą teikiančiam asmeniui atstovauja advokatas – advokato;
Kai prašymas teikiamas elektroninių ryšių priemonėmis, asmens tapatybes dokumento pateikti nereikia, prašymas ir prie jo pridedami dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba pateikti elektroninių ryšių priemonėmis, užtikrinančiomis galimybę nustatyti prašymą teikiančio asmens tapatybę.
Rašytinė informacija parengiama ne vėliau kaip per 10 darbo dienų;
Teikiamą rašytinę informaciją apie pacientą pasirašo ją rengęs gydytojas;
Rašytinės informacijos teikimo paslauga yra mokama, kainą nustato ir tvirtina Klinikos direktorius.
INFORMACIJOS APIE PACIENTĄ TEIKIMAS VALSTYBĖS INSTITUCIJOMS IR KITOMS ĮSTAIGOMS
Informacija apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms Klinika teikia tik gavus jų rašytinį prašymą bei paciento ar jo atstovo sutikimą dėl informacijos atskleidimo (originalas arba notaro patvirtinta kopija);
Be paciento sutikimo Klinika teikia informaciją:
sveikatos priežiūros įstaigoms, kuriose yra ar buvo gydomas, slaugomas pacientas, atliekama jo sveikatos ekspertizė, ar pacientas užsiregistruoja sveikatos priežiūros paslaugoms gauti;
institucijoms, kontroliuojančioms sveikatos priežiūros paslaugų teikimą;
neveiksnių asmenų būklės peržiūrėjimo komisijoms;
teismui, prokuratūrai, ikiteisminio tyrimo įstaigoms, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai, bei kitoms institucijoms kurioms tokią teisę suteikia LR įstatymai.
AMBULATORINIŲ KORTELIŲ, KITŲ DOKUMENTŲ, NUORAŠŲ DARYMO, IŠDAVIMO PACIENTUI AR KITIEMS FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA
UAB „Dental House“ gydytojai pildo Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos nustatytos formos ir rūšių medicininius dokumentus ir juos saugo Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka.
Ambulatorinių kortelių ir kitų medicininių dokumentų nuorašai pacientui ar jo įgaliotam asmeniui pageidaujant, atliekami paciento lėšomis.
Medicininių dokumentų nuorašai, reikalingi siunčiant ligonį konsultacijai, gydymui į kitas gydymo įstaigas, daromi įstaigos lėšomis.
Medicininių dokumentų nuorašai, kurių reikalauja teisinės institucijos (prokuratūra, teismas), daromi įstaigos lėšomis, kai yra šių institucijų oficialus prašymas raštu.
PACIENTO TURIMŲ DIRBINIŲ IŠ BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ, PINIGŲ AR KITŲ VERTINGŲ DAIKTŲ REGISTRAVIMO IR SAUGOJIMO TVARKA
Pacientams teikiamos tik ambulatorinės sveikatos priežiūros paslaugos, todėl pacientų turimi dirbiniai iš brangiųjų metalų, brangūs protezai ir pinigai neregistruojami ir nesaugomi.